Get Adobe Flash player

Patronat Honorowy

Przeróbki motocykli

Chyba jeden z najważniejszych tematów na tej stronie. Każda osoba niepełnosprawna zadaje sobie pytanie: "Czy to już koniec, czy może jest jakaś nadzieja? Czy kiedykolwiek będę jeszcze jeździł? Czy fizycznie jest to możliwe? Na wszystkie te pytania większości można odpowiedzieć TAK!!! Na chwilę obecną jest już tak wiele sposobów na modyfikacje motocykla , że praktycznie każdy przy odpowiednim samozaparciu chęciach i oczywiście odpowiedniej pomocy ( np finansowej ) może wrócić lub po prostu zacząć przygodę z dwoma kółkami!

A o to kilka przykładów zaczerpniętych z NABD :

Prawa noga (amputacja lub ograniczona wytrzymałość / mobilność):

Zazwyczaj jest to prosta sprawa transferu tylnego hamulca do uchwytu zamontowanego na dźwigni kierownicy. Może on przybrać formę kciuka dźwigni lub dźwigni bardziej konwencjonalnych zamontowanych w parze z przodu:obok dźwigni hamulca lub dźwigni sprzęgła.
Jeżeli maszyna ma bliźniaczkę przedniej płyty układu hamulcowego jeden z zacisków może być połączony z tylnym układem hamulcowym (jak na wielu Moto Guzzis)
Innym sposobem dostosowania tylnego układu hamulcowego jest użycie powiązania, przeniesienie hamulca z lewej strony maszyny. To może być zlokalizowane zarówno przy pedale biegów lub bezpośrednio
za nim, przystosowane do pracy pięty.
1. Lewa lub  prawa dźwignia, podwójna klamka
2. Lewy kciuk-hamulec
3. powiązania hamulca do lewej strony motocykla

 

Lewa noga (amputacja lub ograniczona wytrzymałość / mobilność):

Znane są nam dwa rozwiązania.

1.Kliktronic-jest to elektromagnes podłączony do dźwigni zmiany biegów, oraz dwa przyciski zamontowane na kierownicy (zazwyczaj po lewej stronie) służące do zmiany biegów.
System bardzo wygodny, bezpieczny i łatwy w obsłudze.



2. Mechaniczna zmiana biegów. Przy zastosowaniu paru dźwigni, wajcha zmiany biegów ląduje po prawej stronie zbiornika ,biegi zmieniamy prawą ręka. System sprawdzony niezawodny.



Sponsorzy generalni

 

 

 

 

 

 

Patroni medialni